راغبـ

جانان هر آنچه می طلبد، آنم آرزوست...

راغبـ

جانان هر آنچه می طلبد، آنم آرزوست...

راغبـ

هیچ وقت هم نباید خسته بشویم.
شنفتید آیه‌ى قرآن را
«فاذا فرغت فانصب»
وقتى از کار فراغت پیدا کردى،
یعنى کارت تمام شد،
تازه قامت راست کن،
یعنى شروع کن به کار بعدى؛
توقف وجود ندارد.
«فاذا فرغت فانصب.
و الى ربّک فارغب»؛
با هر حرکت خوبى که به سمت
آرمانهاى پذیرفته شده
و اعلام شده‌ى اسلام حرکت کنید،
این، رغبت الى‌اللّه است.
البته معنویت، ارتباط دلى با خدا،
نقش اساسى‌اى دارد.
این را باید همه بدانند.
حضرت آقا
۱۳۹۱/۰۶/۲۸

مانیفست ثابت


مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت - ارواحنافداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.
مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.
توضیحات بیشتر


بدانید که خدای متعال پشتیبان شما است؛ در این هیچ تردید نکنید که «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکم». همّت ما باید این باشد که ان تنصروا الله را تأمین کنیم؛ خدا را نصرت کنیم. اگر نیّت ما، عمل ما، حرکت ما تطبیق کند با ان تنصروا الله، دنبالش ینصرکم حتماً وجود دارد؛ وعده‌ی الهی تخلّف‌ناپذیر است. این حرکت را دنبال کنید، این کار را دنبال کنید؛ این جدّیّتها را دنبال کنید؛ آینده مال شما است. دشمنان اسلام و مسلمین، هم در منطقه‌ی غرب آسیا شکست خواهند خورد، هم در مناطق دیگر؛ هم در زمینه‌ی امنیّتی و نظامی شکست خواهند خورد، هم به توفیق الهی در زمینه‌های اقتصادی و در زمینه‌های فرهنگی؛ به شرط اینکه ما کار کنیم. اگر ما پابه‌رکاب باشیم، اگر ما بدرستی و به معنای واقعی کلمه حضور داشته باشیم، پای کار باشیم، قطعاً دشمن شکست خواهد خورد؛ در این هیچ تردیدی وجود ندارد.

۱۳۹۴/۰۷/۱۵

شهدائنا،عظمائنا

عکس و ایده از beyzai.ir
تکلیف


اكنون ملت ايران بايد عقب‌افتادگى‌ها را جبران كند.اينك فرصت بى‌نظيرى از حكومت دين و دانش بر ايران، پديد آمده است كه بايد از آن در جهت اعتلاى فكر و فرهنگ اين كشور بهره جست.
امروز كتابخوانى و علم‌آموزى نه تنها يك وظيفه‌ى ملى، كه يك واجب دينى است.
از همه بيشتر، جوانان و نوجوانان، بايد احساس وظيفه كنند، اگرچه آنگاه كه انس با كتاب رواج يابد، كتابخوانى نه يك تكليف، كه يك كار شيرين و يك نياز تعلّل‌ناپذير و يك وسيله براى آراستن شخصيت خويشتن، تلقى خواهد شد؛ و نه تنها جوانان، كه همه‌ى نسل‌ها و قشرها از سر دلخواه و شوق بدان رو خواهند آورد.
حضرت آقا
1372/10/4
ییلاق


قسمت خشن و درشت ساقه ها و برگهای گندم و جو و امثال آن که در زمین پس از درو ماند را کلش گویند
بایگانی
رازدل

راغبـ به لطف خدا عضوی از باشگاه وبلاگ نویسان رازدل است!

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۰ ثبت شده است

در،گیری

چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰
رضوان ، اردوی جهادی ، بسیج دانشگاه ، زندگی کاری ، درس و دانشگاه ، کسب تجربه ، نشریه طنز دانشکده ، رفقا ...
در اولویت بندی کارهای زندگی ام گیر کرده ام ! گیر !!
  • محمدمهدی

هیچ آداب و ترتیبی مجو ...

پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۰
روز سوم اعتکاف ، دم دمای غروب ، چهارساعت و نیم قرائت قرآن تمام شده بود و دعای ام داوود خوانده می شد . می خواستند ده نفر از بچه ها را به قید قرعه به مکه و کربلا ببرند . قرار شده بود حدادیان اسامی را انتخاب کند. گفت هر چه می خواهید به خدایتان بگویید ... هر که مدینه و کربلا می خواهد به خدایش بگوید . صدای هق هق گریه ، آرام از اطراف بلند شد. تا حدادیان خواست اولین اسم را بخواند برق کل مسجد رفت . همه جا تاریک شد. سکوتی چند لحظه مسجد را در بر گرفت و پس از آن صدای ناله و ضجه بود و هرکس تنها با معبودش .
چند دقیقه ای به همین منوال گذشت ؛ چند دقیقه ای خدایی ...
یکی می گفت احتمالن کار خودشونه قطع کردن برقا !
تعجب می کنم بعضی ها چقدر آداب و ترتیبی اند و چقدر اهل متر و خط کش !
پ.ن : هر وقت صحیفه سجادیه را هر از گاهی تورقی می کنم ، آخرش به این نتیجه می رسم که هنوز بلد نیستم که با خدا صحبت کنم . هنوز نمی دانم خدا یعنی چه . در سجده شکر نمازهایم زبانم لال می شود . باید در آن لحظه بخواهم از خدایم هر چه می خواهم ولی انگار حرف زدن سخت است . سنگین می شوم ... از عظمت بی حد و اندازه خدا نیست ، نه ! من اگر عظمت او را درک می کردم که از گناه سیاه نبودم . مشکل از چیرگی نفس و شیطان است . مانند لحظه احتضار نمی گذارند بگویی : الله ربی ...
حمد و سپاس خدای را + استغفرک من جمیع ذنوبی + صل علی محمد و آله + توفیق می خواهیم و ... + صل علی محمد و آله = ادعونی استجب لکم .
  • محمدمهدی

Unknown

دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰
بسم الله ...
این محصول مزرعه انتظار است یا فقط من اینگونه ام .
  • محمدمهدی

تصویر ذهنی

چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰

اپیزود اول

در پارک ، پسرکی از آهن پاره هایی که اسمشان وسیله بازی است آویزان شده و بعد ازکمی تقلا جای پایی پیدا می کند و با افتخار در ارتفاع یک متری زمین می ایستد و صدا می زند : "مهسا ! مهسا ! بیا یه لحظه !" . سرم را به سمت چپ می گردانم تا مهسا را ببینم . در فاصله یک لحظه ای که سرم را از مشرق به مغرب بگردانم ، تصویر ذهنی ام از مهسا ، دختری است هم سن و سال پسرک با مثبت و منفی 4 سال سن !

مهسا ، ننه طرف بود !

اپیزود دوم

در دانشگاه ، پسرک (البته 12-13 سال بزرگتر از پسر بالایی) از ساختمان بیرون می آید و چند ثانیه ای با موبایلش ور می رود و سرش را بلند می کند و سمت راستش را نگاه می کند و از این سر دانشگاه داد می زند : "آرزو ! آرزو ! بیا ببین چه گندی زدم !" . سرم را بی اختیار از راست به چپ می گردانم تا "آرزو" را ببینم .

نگاهم را متوجه دار و درختان ، آسمان آبی و زمین خدا و چمن ها می کنم !

اپیزود سوم

در تلویزیون ، برادر شوهر طرف آمده خانه شان و شوهر طرف هم سرکار است . یارو می گوید : "دیگه چطوری ؟!" من که تازه به شبکه مورد نظر رسیده ام و از اینجای قضیه را می بینم ، تصویر ذهنی ام از طرف مقابل یارو ، یارویی است به سان خود یارو .

دوربین عوض می شود ، طرف به سان یارو است چون چشم دارد و بینی ؛ با این تفاوت که جنسیتش متفاوت است . تصویر ذهنی ام از نسبت بین این دو ، به زن و شوهر تغییر می یابد . دیالوگ هاپای شخص ثالثی را وسط می کشند که یحتمل شوهر طرف است . تصویر ذهنی ام به خواهر و برادر بودن طرفین قضیه تبدیل می شود .

قهقهه ی مستانه دو طرف به آسمان بلند می شود . دوزاری من بالاخره می افتد !

 

پ.ن 1 : وقتی سرمان را از راست ها به چپ و از مشرق به مغارب می چرخانیم ، تصاویر ذهنی قدیمی به کارمان نمی آیند.

پ.ن 2 : چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید ...

پ.ن 3 : خدا هنوزم اون بالاس !

 

  • محمدمهدی